Σε μεγάλο γλύπτη της αρχαιότητας, που θα μπορούσε να είναι
ακόμη και ο Φειδίας, ανήκει η μετόπη του Παρθενώνα, η επονομαζόμενη «του
Ευαγγελισμού», η οποία αφού υπέστη καθαρισμό και συντήρηση εκτίθεται από την
Κυριακή στο Μουσείο Ακρόπολης. Οι πτυχώσεις των φορεμάτων των δύο μορφών που απεικονίζονται σε αυτή, αέρινες
και διάφανες σαν να έγιναν σε μεταξωτό ύφασμα και όχι να λαξεύτηκαν σε μάρμαρο,
συνηγορούν για τέτοιες υποθέσεις προσθέτοντάς της έναν ακόμη μύθο.
Η έκθεσή της σε ειδικό μαρμάρινο βάθρο προκειμένου να τη δουν από κοντά οι
επισκέπτες τους μουσείου θα είναι προσωρινή – για μερικούς μήνες – ώσπου να
λάβει την οριστική της θέση ψηλά, δίπλα στις άλλες μετόπες.
Μαζί της μεταφέρθηκε από τα εργαστήρια και τοποθετήθηκε επίσης σε βάθρο στην αίθουσα του Παρθενώνα ακόμη μία ακόμη μετόπη στην οποία απεικονίζεται Αμαζόνα (Αντιόπη ή Ιππολύτη) που παρακινεί σε έφοδο εναντίον των εχθρών.
Η Ηρα με την Ηβη (και όχι με την Αθηνά, όπως θεωρείτο ως σήμερα) «συνομιλούν» στην μετόπη «του Ευαγγελισμού». Η πρώτη είναι καθισμένη σε βράχο και υποδέχεται τη δεύτερη, που μόλις φθάνει, όπως υποδηλώνει η στάση του σώματός της και το ιμάτιό της που κυματίζει. Mόλιστα σύμφωνα με την ερμηνεία των μελετητών οι δύο θεές παριστάνονται κατά τη στιγμή που οι θεοί έχουν αποφασίσει ότι οι Ελληνες θα είναι οι νικητές του Τρωικού πολέμου.
Η στάση των δύο μορφών ήταν αυτή που έδωσε την εντύπωση στους Χριστιανούς γύρω στον 5ο αιώνα, ότι στη μετόπη απεικονίζονται η Παρθένος και ο Αγγελος στην τυπική παράσταση του Ευαγγελισμού και αυτό την έσωσε από την πλήρη καταστροφή.
Οσο για τα κεφάλια των μορφών, που απουσιάζουν, μπορεί και να έπεσαν θύματα «πυροβολισμών» αφού στη διάρκεια των αιώνων τα αρχαία γίνονταν συχνά στόχος για σκοποβολή.
Μαζί της μεταφέρθηκε από τα εργαστήρια και τοποθετήθηκε επίσης σε βάθρο στην αίθουσα του Παρθενώνα ακόμη μία ακόμη μετόπη στην οποία απεικονίζεται Αμαζόνα (Αντιόπη ή Ιππολύτη) που παρακινεί σε έφοδο εναντίον των εχθρών.
Η Ηρα με την Ηβη (και όχι με την Αθηνά, όπως θεωρείτο ως σήμερα) «συνομιλούν» στην μετόπη «του Ευαγγελισμού». Η πρώτη είναι καθισμένη σε βράχο και υποδέχεται τη δεύτερη, που μόλις φθάνει, όπως υποδηλώνει η στάση του σώματός της και το ιμάτιό της που κυματίζει. Mόλιστα σύμφωνα με την ερμηνεία των μελετητών οι δύο θεές παριστάνονται κατά τη στιγμή που οι θεοί έχουν αποφασίσει ότι οι Ελληνες θα είναι οι νικητές του Τρωικού πολέμου.
Η στάση των δύο μορφών ήταν αυτή που έδωσε την εντύπωση στους Χριστιανούς γύρω στον 5ο αιώνα, ότι στη μετόπη απεικονίζονται η Παρθένος και ο Αγγελος στην τυπική παράσταση του Ευαγγελισμού και αυτό την έσωσε από την πλήρη καταστροφή.
Οσο για τα κεφάλια των μορφών, που απουσιάζουν, μπορεί και να έπεσαν θύματα «πυροβολισμών» αφού στη διάρκεια των αιώνων τα αρχαία γίνονταν συχνά στόχος για σκοποβολή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου